left-body-tile
logo

جستجو | صفحه اصلی | تماس با ما | فروشگاه | نسخه آزمایشی      

 
right-body-tile
left-body-tile
support-off down-off update-off partner-off about-off
right-body-tile
left-body-tile
right-body-tile
 
News & Updates
  News & Updates  
ash-hori-tile ash-hori-tile ash-hori-tile
 

       
   

متن كامل خبر

ora-bullet
      همايش امنيتی كوييك‌هيل در ساری برگزار گردید.

همايش امنيتی كوييك‌هيل در ساری برگزار گردید.

همايش امنيتي كوييك هيل در ساري

 متن و حواشی همایش امنیتی كوييك‌هيل
همايش يک روزه كوييك‌هيل با ميزباني شرکت فناوری ارتباطات و اطلاعات فانوس و با حضور پروفسور علي‌اكبر جلالي و شريكومار ناير در ساری برگزار گرديد. در اين سمينار مطرح شد: ويروس ممکن است آثار تخريبي سياسي داشته باشد/سرعت توسعه به اندازه ای است که با این قدم های کوچک نمی توانیم موفقیت های بزرگ به دست آوریم/مسئولان ما دانايي لازم را ندارند و ساده ترين راه را انتخاب مي کنند/ مسئولان از ترس،پهنای باند را کاهش داده اند/ماوس،کیبرد و ورد در حال از بین رفتن است و همه چیز به ویدئو تبدیل می شود/ نمی توانیم جلوی توییتر را بگیریم/روابط خوب هند و ايران فراتر ازتوليد و حضور آنتي ويروس است/کوييک هيل شريک امنيتي مايکروسافت و اينتل است.

همايش كوييك‌هيل با حضور دكتر جلالي و شريكومار ناير
 
آقاي كايلاش كتكار مديرعامل تكنولوژي‌هاي كوييك‌هيل با اظهار خشنودي از برگزاري چنين سمينار امنيتي علمي در ايران، ضمن ابراز علاقه به حضور در اين سمينار و قدرداني از دكتر جلالي و شركت فناوري ارتباطات و اطلاعات فانوس به عنوان نماينده اين شركت، آقاي ناير مدير امور بين‌الملل اين شركت را به عنوان نماينده شركت معرفي نمودند. ايشان اظهار داشتند: "ما خوشحاليم كه آمادگي كامل خود را براي پشتيباني كامل از برقراري امنيتي جامع در شبكه‌ها و اينترنت ايران اعلام داريم. اميدواريم با همكاري و همياري يكديگر بتوانيم در جهت گسترش و انتقال تكنولوژي پيشرفته امنيت IT حركت نماييم."

در ادامه آقاي دكتر جلالي -پدر علم آی تی ایران- به سخنراني پرداختند. ايشان اظهار داشتند: سرعت توسعه به اندازه ای است که با این قدم‌های کوچک نمی توانیم موفقیت های بزرگ به دست آوریم و در حوزه فناوری اطلاعات ، باید جهانی نگاه کرد.
 این متخصص فناوری اطلاعات و ارتباطات با بیان اینکه شاید امروز 10 درصد از مردم درگیر کارهای الکترونیکی هستند ، تصریح کرد: تا پایان برنامه پنجم توسعه ، 90 درصد مردم درگیر کارهای الکترونیکی می شوند.
 جلالی با اشاره به اين که اگرچه فناوری خوب است اما ممکن است آثار بدی هم داشته باشد،یادآور شد:در طول تاریخ ویروس ها وجود داشته اند و امروز فقط نوع آن تغییرکرده است.
 وی افزود: اما تاثیر ویروس در یک نیروگاه، یک دستگاه دندان پزشکی و یا در یک سامانه نظامی و هسته‌ای ، خسارت سنگین برای جوامع خواهد داشت.
 استاد دانشگاه ویرجینیای آمریکا یادآور شد: آنتی ویروس فقط مربوط به کامپیوتر نیست و آن را در مسائل دیگر به ویژه مسائل هسته‌ای ، مشاهده کرده ایم که ویروس می تواند چه آثار تخریبی سیاسی داشته باشد.
 پروفسور جلالی با ابراز تاسف از اين که برخي اداره هاي دولتي از آنتي ويروس هاي مجاني استفاده مي کنند،گفت:خب،يک کامپيوتر کم تر بخرند اما جاي آن نرم افزار آنتي ويروس اصل بخرند.
 وي همچنين یادآور شد:اگر هکرها و ویروس ها نبودند این فناوری رشد نمی کرد.
وي اظهار داشت: سواد ما در حوزه فناوری اطلاعات بسیار کم است و باید جایی برای آنتی ویروس در کشور ایجاد کنیم.
اين استاد دانشگاه گفت:مسئولان ما دانايي لازم را ندارند و ساده ترين راه را انتخاب مي کنند که محدود کردن و بستن شير اينترنت است.
وی با بیان اینکه مهمترین کالای استراتژیک در هزاره سوم ، اطلاعات است گفت: اطلاعات ، ابزار توسعه اقتصادی امروز است و ضرورت امنیت در اطلاعات ، بیشتر از خود اطلاعات است.
  همايش امنيتي كوييك‌هيل با حضور نمايندگان سازمانهاو شركت ها

وي در ادامه به بيان ويژگي هاي يک آنتي ويروس خوب پرداخت و گفت:آنتي ويروس مطلوب بايد قدرت تشخيص ويروس ها را داشته باشد،آپ ديت سبکي داشته باشد،هر فايلي را به عنوان ويروس نشناسد،سرعت سيستم را کاهش ندهد،سرعت اسکن ان بالا باشد،تنظيمات آن پيچيده و سخت نباشد و محيطي زيبا و کاربرپسند داشته باشد.
اين فعال عرصه آي تي با اشاره به اين که آنتي ويروس هاي غير اورجينال تنها 10 درصد ويروس ها را شناسايي مي کنند،تصريح کرد:اين آمار در آنتي ويروس هاي اورجينال وارداتي 60 درصد،در آنتي ويروس هاي ارجينال آخرين نسخه ها 85 درصد و در آنتي ويروس هاي ارجينال اخرين نسخه برخي شرکت ها 100درصد است.

*
دشواری های امنیتی زیرساخت ها را تهدید می کند.
مدیرعامل شرکت فناوري ارتباطات و اطلاعات فانوس در این همایش گفت: امروز لزوم استفاده از رایانه و تجهیزات مرتبط بر کسی پوشیده نیست.
اصغری افزود: یکی از چالش های پیش روی رشد سریع زیرساخت هاي صنعتي در کشور، عدم اطمینان، اعتماد و به طور کلی دشواری های امنیتی است که این صنعت را تهدید می کند.
وی با بیان اینکه همگام با توسعه فناوری اطلاعات ، نگاهی جامع به امن سازی و لحاظ حفاظ‌های امنیتی، امری بدیهی است، تصریح کرد: چشم پوشی از تعیین اولویت نخستین، برای بسط امنیت، جبران ناپدیر خواهدبود.

*شریک امنیتی اینتل و مایکروسافت
مدير امور بين الملل شرکت تکنولوژ هاي کوييک هيل هند در اين همايش گفت:روابط خوب هند و ايران فراتر از توليد و حضور آنتي ويروس است.
ناير با بيان اين که کوييک هيل يک شرکت پيشرو در حوزه امنيت اطلاعاتي است،افزود: اين شرکت در سال‌ها 2008، 2009 و 2010 مقام اول را در دنيا به دست آورد و اکنون در 63 کشور شبکه توزيع و ميليون ها کاربر دارد.
وي با اشاره به اين که روابط خوبي با مشتري ها داريم، تصريح کرد: کوييک هيل در هند 20 شعبه دارد و ما در کشورهاي انگلستان، امارات، مالزي، استراليا و... شعبه داريم و در ايران هم شرکت فانوس، تنها نماينده اصلي و رسمي ماست.
مدير امور بين الملل شرکت کوييک هيل هند با بيان اين که ما شريک امنيتي کمپاني‌هاي مايکروسافت و اينتل هستيم، افزود: همكاري‌هاي كوييك‌هيل و مايکروسافت در زمينه‌هاي مختلف ديگري نظير WGA Partner و Microsoft ISV Certification مي‌شود و محصولات ما را در در سايت رسمي مايكروسافت به فروش مي‌رسد. وي افزود: ما تا کنون جايزه و گواهي نامه هاي مهمي را کسب کرده ايم و امتياز نهايي کوييک هيل از برخي آنتي ويروس‌هاي ديگر بالاتر بوده است.

موبايل سكيوريتي ويژه اندرويد
وي در ادامه به رونمايي از محصول جديد اين شرکت يعني "کوييک هيل موبايل سکيوريتي ويژه اندرويد" پرداخت.  اين نرم‌افزار امنيتي علاوه بر دارا بودن قابليت‌هاي امنيتي نظير آنتي‌ويروس از قابليت‌هاي جالب و پركاربرد ديگري سود مي‌برد که كوييك‌هيل موبايل سكيويتي اندرويد را به برنامه‌ي كاربردي همه‌منظوره بدل كرده است. مسدود کردن تماس ها، مسدود کردن اس ام اس هاي مزاحم و ناخواسته، جلوگيري از سرقت اطلاعات، رديابي موبايل هنگام گم شدن يا مسروقه و قفل کردن موبايل و قفل کردن سيم کارت جديد بعد از سرقت و گم شدن از جمله كاركردهاي آن محسوب است.

در پايان از مباحث مطروحه سوالاتي مطرح و به 5 نفر از شركت كنندگان كه به سوالات پاسخ كاملتري دادند، جوايز نفيسي به رسم يادبود اهدا شد.

 
       
     
   
 
       
 
white-bit
   
آنتی ویروس کوییک هیل