left-body-tile
logo

جستجو | صفحه اصلی | تماس با ما | فروشگاه | نسخه آزمایشی      

 
right-body-tile
left-body-tile
support-off down-off update-off partner-off about-off
right-body-tile
left-body-tile
right-body-tile
 
News & Updates
  News & Updates  
ash-hori-tile ash-hori-tile ash-hori-tile
 

       
   

متن كامل خبر

ora-bullet
      مصاحبه اختصاصي مديرفني كوييك‌هيل با نشريه علم روز

متن مصاحبه اختصاصی هفته‌نامه علم روز با آقاي سنجاي كتكار مدير فني كوئيك‌هيل

 در ابتدا مختصری در مورد نرم افزار آنتی ویروس کوییک هیل و شرکت مادر توضیح دهید.
شركت تكنولوژي‌هاي كوييك‌هيل Quick Heal Technologies (P) Ltd پيشتاز راهكارهاي امنيتي هند مي‌باشد. نوآوري و اقتباس فناوري‌هاي نوين، كوييك‌هيل را به عنوان بزرگترين ليدر بازار مطرح كرده است.متخصص در زمينه سيستم‌هاي مقابله با ويروس‌ها به عنوان هدف ارجع كه به وسيله موتور ويروس‌يابي قدرتمند و منحصر به فرد آن كه داراي تاييديه از موسسه VB 100% مي‌باشد بيشترين محافظت را ارائه مي‌دهد و سلوشن‌هاي جامع براي مقابله با ويروس‌هاي شيوع يافته درسراسر جهان را مي‌دهد. تكنولوژي پيشرفته DNA Scan آن به همراه فايروال محافظت كامل اينترنت دربرابر همه ويروس‌ها، اسپم‌ها، اسپاي‌ويرها، و ادويرها را  فراهم مي‌كند.
در سال 1993 توسط برادران كتكار با ايده يك محصول در زمينه امنيت و آنتي‌ويروس تاسيس شد. آن ايده موفق به توسعه يك آنتي‌ويروس شد و آن‌را كوييك‌هيل ناميد. در سال 1995 شركت Cat Computer Services (P) Ltd  به شركت تكنولوژي‌هاي كوييك‌هيل Quick Heal Technologies (P) Ltd تغيير يافت كه اكنون با نام شركت تكنولوژي‌هاي كوهيل شناخته مي‌شود.
در يك صنعت كه سرگذشتهاي موفق كمي ديده است و توسط چالشهاي فني ايجاد شده از طرف ويروس‌هاي جديد روزانه پر شده است، Quick Heal در 11 سال گذشته به صورت تصاعدي رشد كرده است. گواه آن، 17 شعبه در سراسر هند و استخدام 175 كارمند كوييك هيل است.
™Quick Heal هم در  عرصه ملي و هم در ميدان بين‌المللي توانسته در موقعيت‌هاي مختلف جايگاه بزرگي دست يافته است. در سال 1998 كوييك هيل تنها آنتي‌ويروس هندي بود كه بالاترين درجه 5 Cows در TUCOWS.COM كه بزرگترين مجموعه نرم‌افزارهاي Shareware اينترنت در جهان است بدست آورده است. از آن زمان به بعد Quick Heal ثبات خود را در ارائه محصولات با كيفيت حفظ كرده است. در سال 1998 كوييك هيل در يك مقايسه‌ ملي تمام برندهاي بزرگ را شكست داد و نرم‌افزار ويروسياب پيشتاز هند شد. فقط 2 سال طول كشيد تا ™Quick Heal تبديل به برترين آنتي‌ويروس آسيا شد. شركت تكنولوژي‌هاي ™Quick Heal صادرات كوييك هيل را با عقد قرارداد با شبكه‌هاي توزيع در آمريكا، فرانسه، امارات، كنيا، آفريقاي جنوبي، نيوزلند، نروژ، اتريش، مجارستان، پرتغال، ايتاليا و اسپانيا آغاز كرد. ™Quick Heal همچنين به 50 كشور ديگر از طريق كانالهاي مختلف صادر شده است. همچنين ™Quick Heal توسط شبكه‌هاي بزرگ توزيع كامپيوترها و قطعات جانبي در آمريكا و كانادا نصب شده است.
يكي از معدود نرم‌افزارهاي آنتي‌ويروس در شبه‌قاره آسيايي موفق در بدست‌آوردن تاييديه معتبر  “Checkmark Certification” لابراتوار West Coast  انگلستان، ™Quick Heal است. اين شركت جايزه معتبر VB 100% را در تمام پلتفرم‌ها (Windows, Novell, Linux, XP, 2000, 2003 و...) كه معتبرترين جايزه در صنعت آنتي‌ويروس است را كسب نموده است. كوييك‌هيل تنها نرم‌افزار آنتي‌ويروس از آسيا است كه تاييديه VB 100% را براي آنتي‌ويروس بر پايه لينوكس خود نيز بدست آورده است. از جمله ديگرافتخارات خود مي‌توان گفت كه شركت تكنولوژي‌هاي كوييك‌هيل به عنوان همكار امنيتي/آنتي‌ويروس مايكروسافت شناخته شده است.
قدرت Quick Heal درتيم استثنايي نرم‌افزاري و مديريت حرفه‌اي آن است. داشتن نظام مهندسي نرم‌افزارقوي از فرهنگ محصولات كوييك هيل و كاربري تكنولوژي‌هاي نوظهور در 7 سال گذشته نشأت مي‌گيرد. شركت تكنولوژي‌هاي كوييك‌هيل موفق به توسعه ظرفيت انطباق‌پذيري و اموزش عالي شده است. اين ظرفيت بي‌همتا در موفقيت‌هاي كوييك‌هيل در طول توسعه آن تا به امروز سودمند بوده است. كوييك‌هيل در موقعيت‌هاي مختلف سريعترين بوده است. اين شركت با تخصص در زمينه راهكارهاي امنيتي ارائه‌دهنده سولوشن‌هاي فني به شركت‌هاي امنيتي ملي و بين‌المللي  مانند نرم‌افزاري Aladdin  و Green Border Technologies در امريكا و ... بوده است. اين شركت همچنين ارائه‌دهنده فناوري‌هاي ضدكرك و نرم‌افزارهاي امنيتي براي محصولات ديگر مي‌باشد.

کوئیک هیل تا به حال چه تائیده هایی را دریافت نموده است؟
كوييك‌هيل به‌طور منظم گواهينامه‌هاي check-mark، av-test.org و VB100% را كه معتبرترين گواهينامه‌هاي صنعت آنتي‌ويروس در جهان مي‌باشند، بدست آورده است. اخيرا كوييك‌هيل تاييديه VB100% را در پلاتفرم Windows 2000 براي ماه دسامبر كسب كرده است كه تقريبا نيمي از شركت كنندگان موفق به اين كار نشده‌اند.
كوييك‌هيل مطمئنا به تلاش‌هاي خود براي حفظ كيفيت نرم‌افزارهاي خود كه به مشتريان عرضه مي‌كند و موفقيت در آزمون‌هاي كيفيت نرم‌افزارهاي خود ادامه‌ مي‌دهد.

در زمینه تکنولوژی DNA Scan که منحصرا در اختیار این شرکت است، لطفا توضیحاتی را ارائه دهید.
DNAScan تكنولوژي بومي و انحصاري كوييك‌هيل براي يافتن و حذف تهديدهاي مخرب جديد و ناشناخته از سيستم‌ها مي‌باشد. Quick Heal DNAScanner قابليت رمزگشايي و تحليل پيشاپيش تمام كدهاي اجرايي و در يك محيط محافظت‌شده مجازي براي تشخيص هدف اصلي كد را دارد.
علاوه براين، فايل‌هاي مشكوك را قبل از هرگونه عمليات قرنتينه‌ مي‌نمايد. فايل‌هاي مشكوك قرنطينه شده مي‌توانند براي تحليل بيشتر به آزمايشگاه كوييك‌هيل فرستاده شوند. اين كار براي جلوگيري از شيوع خودروي تهديدهاي مخرب جديد بسيار بااهميت مي‌باشد. پس از ارسال اين فايل‌هاي مشكوك، آنها به طور جزئي و دقيق در آزمايشگاه تحقيقاتي بررسي مي‌شوند و در صورت شناخته شدن به عنوان يك تهديد، آن به پايگاه‌داده ويروسهاي شناخته‌شده افزوده شده و در بروزرساني تمامي كاربران گنجانده مي‌شود. اين تنها درصورتي امكان‌پذير است كه آنها قبل از گسترش خودرويانه يافته و حذف شوند. DNAScan فايل‌هاي مشكوك را با احتمال خطاي هشدار بسيارپايين انجام مي‌دهد.

اکثر شرکت های امنیتی به جز آنتی ویروس، دیگر ابزارهایی امنیتی را مثل آنتی تروجان، آنتی اسپم، فایروال و ... را ارائه می کنند، آیا کوییک هیل در این زمینه ها نیز فعال است؟
ما تمامي قابليتي كه آنتي‌ ويروس‌هاي ديگر ارائه مي‌دهند را فراهم مي‌كنيم. براي مثال Quick Heal Total Security ما يك محصول 9 در يك مي‌باشد و قابليت‌هاي فراواني را به مشتريان ارائه مي‌دهد تا با خيالي آسوده در برابر همه تهديدها از جمله تهديدات اينترنتي به كار خود بپردازند. ما قابليت‌هاي بي‌همتاي زيادي مانند Rootkit Solution ارائه مي‌دهيم. اين قابليت به مشتريان اجازه مي‌دهد rootkitهاي پيچيده‌اي را كه ازقبل به طور اجباري برروي PCهاي آنان نصب شده بود را حذف نمايند. ما همچنين يك قابليت جديد به نام PC2Mobile در Quick Heal Total Security 2008 افزوده‌ايم كه شما مي‌توانيد ويروس‌هاي موبايل خود را از طريق بلوتوث يا كابل USB از PC خود يافته و حذف نماييد. هيچ نيازي به نصب يك آنتي‌ويروس جدا در گوشي شما وجود ندارد. كاربر تنها بايد گوشي خود را به پي‌سي خود وصل نمايد و به صورتخودكار گوشي خود را اسكن نموده و از آلودگي پاك نمايد. اين ويژگي را هيچيك از آنتي‌ويروس‌هاي ديگر ارائه نمي‌دهند.

در بین شرکت های ارائه کننده آنتی ویروس سرعت عمل در شناسایی و از بین بردن ویروس ها بخصوص در مواقع خاص حمله، از اهمیت خاصی برخوردار است، آیا کوییک هیل در این زمینه رکورد خاصی را کسب کرده و یا فعالیت خاصی را انجام داده است؟
ما به هزينه مشتريان خود ارزش مي‌دهيم و محصول خود را بسيار سبك – منابع كمي از سيستم را اشغال مي‌كند –  و به راحتي و سرعت به روز مي‌شود. همچنين خيلي از تكنولوژي‌هاي ما انحصاري مي‌باشند و قيمت اين محصول نسبت به كيفيت آن مناسب مي‌باشد. ما همچنين پشتيباني آنلاين به صورت شخصي براي تمامي مشتريان خود ارائه مي‌دهيم. هدف ما شناسایی نیاز مشتریان براساس نیاز مشتری میل مشتری و مصلحت مشتری است بنا داریم آنتی ویروسی را به مشتری عرضه کنیم که هم نیازش را برآورده کند و هم مورد توجه او به لحاظ محبوبیت جهانی، بروز بودن ، دارای تكنولوژي‌هاي نوين از همه مهمتر مصلحت مشتری است اینکه یک شرکتی بتواند آنتی ویروسی را به مشتریان معرفی کند كه دارای انواع ویژگی‌هاي منحصربفرد باشد.

جایگاه کوییک هیل در بین نرم افزارهای امنیتی به تفکیک در بازارهای جهانی و منطقه ای کجاست؟
كوييك‌هيل دربازار داخلي بسيار خوب ظاهر شده است. اينجا در هندوستان كوييل‌هيل درقسمت SMB مسلط بر بازار مي‌باشد. پس از بدست آوردن موفقيت عالي در بازار داخلي، ما هم‌اكنون درباره بازارهاي جهاني فكر مي‌كنيم. كوييك‌هيل دفتر خود را در نيوزلند، انگلستان و توزيع‌كننده‌هايي در بسياري از كشورهاي اروپايي دارد و اخيرا با آغاز فعاليت در عمان، ايران و امارات وارد بازار خاورميانه شده است.

کوییک هیل چه نگاهی به بازار ایران دارد؟
 
 ما شرايط كاملا يكسان در بازار هند و ايران مي‌بينيم. زماني كه ما كار خود را در هند آغاز كرديم، بيشتر كاربران هندي ترجيح مي‌دادند از نرم‌افزارهاي كرك‌شده استفاده كنند و در آن زمان هيچ آگاهي از برند كوييك‌هيل نداشتند.  ما بر موقعيت چيره شديم و هم‌اكنون در قسمت SMB در هند تسلط كامل داريم. ما براي فروش در چنين شرايطي آگاهي كاملي داريم و خواستار بدست آوردن نتايج مشابه هند در ايران نيز هستيم.

چرا برخلاف اکثر شرکت ها که نمایندگان خود را از مراکز کشور و به خصوص پایتخت انتخاب می کنند، کوییک هیل به سراغ شرکتی از قائم شهر رفته و آیا از فعالیت این نماینده خود راضی است؟
هميشه عده‌اي منتظر بودند به محض اينكه اسم يك شركت را مي‌شنوند، اسم يك شهر يا كشور خاص بهش چسبيده باشه. روزي كه IBMبا مايكروسافت قرارداد بست، قرارداد فني ‌بست، نه يك قرارداد شهرسازي، مطمئنا ارزشش از قراردادي كه يك شركت با مردمي كه معتمد خدماتش هستند بيشتر نبود، ولي مايكروسافت تو ردموند بود، كه اين اصلا به عنوان يك مشكل مطرح نمي‌شد. البته نه شركت ما مايكروسافته و نه ما بيل گيتسيم.
ولي چرا نبايد به شركتي از قائمشهر داده بهشه؟ مهمترين دليلش اينه كه كوئيك‌هيل براي توسعه محصولاتش قرارداد مي‌بنده، و نمي‌خواهد مثلا با آقاي شهردار ... قرارداد ببنده. اگه ما ميگيم كه دوستدار عدالت، تمركززدايي، و پيشرفت كشور(نه يك شهر) هستيم، آيا اولين گام براي قصد به مقصود، تغيير فرهنگ و نگرش نيست و آيا امروز كسي از مردم ما واقعا اين‌طور فكر مي‌كنند؟ اين گله هست كه چرا با وجود اينكه كوييك‌هيل يك محصوليه كه كمتر مثل اون پيدا ميشه، صادقانه؛ كي امروز درباره عملكرد منحصريه ‌فرد تكنولوژي‌هاي انحصاري DNAScan و يكي ديگه از تكنولوژي‌هاي انحصاري اون يعني PC2Mobile ميدونه؟ مثلا كي‌ مي‌دونه كه حق‌امتياز جهاني تكنولوژي پي‌سي تو موبايل به نام كوييك هيل ثبت شده؟ و كي ميدونه كه اون باعث تحول در زمينه شناسايي و پاكسازي تمامي ويروس‌هاي موبايل‌ها‌ از طريق يك PC معمولي ميشه؟ يا اصلا كي اسم اونها رو شنيده؟ يا اصلا كي نام آنتي‌ويروس كوييك هيل رو در كشور شما شنيده؟ به غير از عده‌اي از متخصصاني كه در اين زمينه خبره هستند؟ آيا يك آنتي‌ويروس و تكنولوژي‌هاي منحصربه فرد اون فقط براي متخصصان خبره است يا كاربراني كه استفاده كننده اصلي اون هستند هم بايد بدونند؟ و هميشه دونستن حق همه مردمه. شرکت فانوس دارای مجوز از وزارت ارتباطات و فناوري اطاعات و وزارت تعاون همچنین دارای کارت صادرات و واردات از وزارت بازرگانی و دارای کادری مجرب و تحصیل کرده ودر صنعت ICT  با دستگاه های دولت و خصوصی در سراسر کشور همکاری یا آماده همکاری است این شرکت رزومه کاری و نیروی انسانی ، نوع تخصص خودر ا به شرکت  Quick Heal اعلام و پس از بررسی های لازم و ارزیابی Fanoos را به عنوان همكار خود در ايران پذیرفتيم.

برخی از نرم افزارهای امنیتی همچون Mc Afee، Panda، NOD 32 و .... خیلی قبل تر از کوییک هیل به بازار ایران وارد شده اند و جایگاه مناسبی را هم در بازار ایران دارند، این شرکت چه برنامه ای برای رقابت با این شرکت ها دارد؟
آخرين نتايج VB100% همه چيز را اثبات مي‌كند. ما بنا داریم حقیقت را به مشتریان بگوییم یعنی صادقانه با آنان حرف بزنیم که کی هستیم کجا هستیم و نام نشان ما جیست وقتی گفتیم اورجینال مشتری باورش شود سابقه مارا ببیند وقتی از لایسنس حرف میزنیم بصورت واقعی در خونه یا دفتر کارش لمس کنه و هرلحظه که بخواهد در تالار اختصاصی گفتگو در هرساعت از شبانه روز با ما گفتگو کند و چنانچه نیاز به راهنمایی داشت راهنمایی بشه و یا اظهار نظر کنه به ما راهکار بده تا در پیشرفت کویيك هیل شریک باشه.

 
       
     
   
 
       
 
white-bit
   
آنتی ویروس کوییک هیل